Winterdipje - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu Winterdipje - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

Winterdipje

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

27 November 2016 | Oostenrijk, Krems an der Donau

27 november 2016. Over 2 dagen is er weer een nieuwe mijlpaal bereikt: 2 maanden in Oostenrijk. De dag dat ik wegging uit Nederland weet ik nog als de dag van gisteren maar dan opeens zit je er al bijna weer 2 maanden. Wat gaat de tijd hier toch ontiegelijk snel. Onwijs veel leuke dingen meegemaakt, ook nog onwijs veel leuke dingen die in de planning staan!

Deze week was (even afgezien van het weekend) denk ik toch wel bijna de leukste week die ik hier heb gehad! In m'n vorige blog vertelde ik al dat Marlies en Marloes weer naar huis gingen en dat er diezelfde dag (of zelfs zondag al) een hele groep Nederlandse studenten van de Marnix zouden komen, ik had me er al weken op lopen verheugen. Ein-de-lijk weer lekker Nederlands praten. Maandagochtend wekkertje om een uurtje of 10, rustig aan opgestaan om vervolgens om 12 uur op het station af te spreken en helaas was daar dan het moment om Marlies en Marlies uit te zwaaien die weer richting Nederland gingen. Natuurlijk was dat helemaal niet leuk maar ik ben onwijs blij dat ze hier een weekendje bij mij zijn geweest! Veel tijd om hierover verdrietig te zijn was er niet want diezelfde avond nog was er een schnitzelparty in Krems met (bijna) alle Erasmus studenten van mijn groep en alle Nederlandse studenten.

Om 6 uur spraken we af in de KPH toen er een hele groep studenten naar binnen kwam lopen. Zwaar enthousiast begon ik m'n eerste gesprekken met de studenten, en wat bleek? Een stel onwijs leuke mensen die heel geïnteresseerd waren in mij en wat ik hier precies deed en hoe het hier precies was. Vervolgens in het 'restaurant' een heerlijke schnitzel op en de studenten beter leren kennen. Toen het eten erop zat was het tijd om naar huis te gaan toen ik werd gevraagd of ik het leuk zou vinden om nog een drankje bij hun te komen doen. Het antwoord was natuurlijk: JA! Het werd allemaal steeds en steeds leuker. We kwamen aan bij het gasthuis waarin ze verbleven en dat was hetzelfde gasthuis als waar ik in Maart met school verbleef en alsof het nog niet genoeg was werd het drankje gedaan op dezelfde kamer als waar ik ook in geslapen had. Een super leuke avond gehad en rond een uurtje of 1 weer naar de STUWO vertrokken.

Dinsdagavond was de hele groep aan het uiteten bij een restaurant in het oude centrum: Al Capone en ook daar ben ik even gaan buurten, een wijntje gedaan om vervolgens weer met hun mee te gaan en wat te blijven drinken, het feest kan niet op! Woensdag ging de hele groep naar Wenen en had ik stage. Stage was weer een groot drama maar aan het eind van de stage kreeg ik goed nieuws. De les voor volgende week was Engels en toen greep ik maar direct m'n kans en vroeg ik of ik misschien het grootste gedeelte van deze les mocht geven. Natuurlijk wel met hulp van de andere stagiaires want af en toe moet er toch ook iets in het Duits gepraat worden. Dat was geen probleem en ik mocht de Engelse les voor volgende week gaan voorbereiden, ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen.

Donderdag had ik ook een keuze te maken. Of naar school van half 10 tot 10 over 6 óf alleen het eerste uur gaan om vervolgens met de Nederlandse studenten naar een wijnproeverij te gaan in Krems. Die keuze was natuurlijk snel gemaakt. Krems is een wijngebied. Bijna het hele dorp staat vol met wijnranken en het was leuk om daar wat meer over te horen te krijgen. Tot mijn grote verrassing nodigde een paar meiden me uit om bij hun te blijven eten. In de supermarkt wat stokbrood met dipjes en wat bratwurst gehaald en lekker bij de meiden gegeten. Toen begon de avond pas, met de nadruk op pas: het was pas half 6 toen we besloten dat het goed idee was om te gaan kingsen. De avond werd steeds gezelliger toen we ons ook aansloten bij de andere studenten. Laten we het erop houden dat het nog heel lang heel gezellig was!

En toen was het vrijdag. De dag dat ook de studenten 's avonds weer richting Nederland zouden vertrekken. Toen begon mijn dip. Vanaf 18 november zulke leuke dagen gehad en opeens op die vrijdag ging iedereen weg. Toen kreeg ik het gevoel dat ik opeens weer helemaal alleen was en moest weer even opnieuw wennen. Dat gevoel is gelukkig nu een stuk minder maar ik merk wel dat ik opeens een stuk meer uitkijk naar het moment dat ik weer in het vliegtuig richting Nederland zit. Gelukkig heb ik hier hele leuke vrienden waarmee we vrijdag en zaterdag lekker wat gedronken hebben en wat spelletjes hebben gedaan, kortom een prima rustig weekendjes.

Nu is het alweer zondagavond, heb ik vandaag grote schoonmaak gehouden en wat leuke kerstdingen gemaakt (aangezien de STUWO ronduit lelijk en saai is) en begint morgen alweer de 60e dag van mijn verblijf in Oostenrijk. Ik wens jullie allemaal een fijne zondag en ik spreek jullie allemaal snel weer! Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 79092

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: