Nederland o Nederland - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu Nederland o Nederland - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

Nederland o Nederland

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

21 November 2016 | Oostenrijk, Wenen

1 daagje later dan normaal staat mijn blog online. Gisteren geen tijd gehad om een blog te schrijven dus vond ik het zelf wel een goed idee om het gewoon vandaag te doen. Geen school dus alle tijd om rustig eens te gaan bedenken wat ik jullie allemaal weer wil vertellen!

De week begon erg goed. Er was weer een leuke doos uit Nederland aangekomen met allerlei leuke spullen. Natuurlijke het Nederlandse voedsel zoals hagelslag en stroopwafels maar ook allerlei andere dingen die ik hier goed kan gebruiken! Het wordt wel vol op m'n kamer en er is steeds minder ruimte om dingen neer te zetten haha. Ik moet eerlijk toegeven dat ik in de hele STUWO nog niet zo'n volle kamer als die van mij heb gezien! Achja, lekker gezellig! Dinsdag was wederom een vrije dag. Ze houden hier in Oostenrijk wel van vrije dagen en ik geniet daar natuurlijk ook van! Op zo'n dag wordt er weinig gedaan afgezien van met z'n alle een filmpje kijken en chillen in de o zo sfeervolle ruimtes van de STUWO.

Stage deze week was nogal dubbel. Ik hoefde deze keer niet te helpen met lesgeven maar mocht observeren terwijl de andere 2 stagiaires de meest chaotische gymles gaven die ik ooit heb gezien. Dan begint het wel te jeuken en baal je ontzettend dat je niet even ertussen kan springen om te helpen, maarja, het niveau Duits is nog steeds niet op dat niveau. Over mijn Duitse niveau gesproken. Ik kreeg deze week ook te horen dat Liesbeth (van de international office) wil dat ik in m'n eentje ga lesgeven op stage. Wil deze week dus even met haar praten om te overleggen hoe ze dit precies voor zich ziet. Ik zie mezelf namelijk nog niet een fijne Duitse taalles geven, maarja dat zullen we deze week allemaal zien hoe het gaat lopen!

Ben deze week ook weer zwaar internationaal geweest! Heb weer eens heerlijke hollandse kost gegeten (met dank aan het potje rode kool wat in de doos zat) en dat was zwaar genieten. Het avondeten is hier nou niet zo heel erg afwisselend haha dus dit was erg lekker. Ook heb ik besloten om me bij de Spaanse groep aan te sluiten. Aangezien ik toch vaak de enige Nederlander ben leek het me leuk om me wat meer te interesseren voor de Spaanse meiden en jongens en heb ik besloten met de Spaanse meiden om Spaans te gaan leren. Dat vonden ze maar al te leuk en zo kreeg ik diezelfde avond nog mijn eerste les Spaans. En ik moet eerlijk toegeven dat ik in die ene avond meer heb geleerd dan op de hogeschool hier (sorry not sorry). Ondertussen heb ik ook Duolingo (een app) gedownload waarmee je talen kan leren en komt onze deur ook steeds voller te hangen met allerlei Spaanse woorden en zinnen die ik dan weer kan leren!

Ook deze week weer m'n vrienden en vriendinnen van de Marnix gesproken in 1 grote skypesessie. Ik ben niet zo heel erg van het skypen maar met deze groep duren de gesprekken toch al snel weer 2 uur haha. Super gezellig om iedereen weer gesproken te hebben en te horen hoe het in alle andere landen allemaal gaat :)

Over het spreken van vrienden en vriendinnen. deze week was extra bijzonder. Ik zei aan het begin natuurlijk al dat ik gisteren geen tijd had om de blog te schrijven, maar dat kwam natuurlijk omdat Marlies en Marloes in Oostenrijk waren!!!!! Wat een feest, wat een feest!

Vrijdag eind van de middag zouden ze aankomen, als ik het me nog goed herinner was het 17:40. Ik was natuurlijk al de hele dag (lees: hele week) hiermee bezig en was 's middags al naar de plaatselijke Billa gegaan om daar lekker stokbrood met beleg en lekkere hapjes te halen, ik heb de vrijdagmiddagborrel namelijk toch wel heel erg gemist hier. Om half 6 stond ik dus helemaal klaar op het station om niet veel later de meiden welkom te heten in het prachtige Krems an der Donau. De meiden verbleven in een Gasthuis ergens in Krems dus eerst maar een taxi genomen naar hun gasthuis om te kijken waar ze eigenlijk verbleven. Het gasthuis was verder helemaal prima, wel redelijk ver weg van de STUWO dus waren we extra blij dat de taxi's hier niet zo duur zijn. Toen was het moment daar. Ik vertel iedereen natuurlijk over waar ik woon en met wie ik woon en wat ik hier doe, maar eigenlijk weten jullie niet precies hoe het hier aan toe gaat, ik was dus ook super enthousiast om de meiden eindelijk te kunnen laten zien hoe het hier allemaal echt uitziet. Niet dat de STUWO zo indrukwekkend is haha.....Heb ze dus alles hier laten zien, mijn kamer, m'n kamergenootje, m'n vrienden hier en vervolgens hebben we een wijntje erbij gepakt en een lekkere vrijdagmiddagborrel gehouden die al snel uitliep op een klein fuifje met zo'n 15 mensen. Het is niet heel laat geworden want iedereen was best wel moe, zeker de meiden na zo'n hele dag reizen.

Ik ben niet zo van de planningen (helemaal niet) maar had toch soort van bedacht wat we het weekend zouden gaan doen en zaterdag zouden we Krems gaan bekijken. Nu is er niet bar veel te bekijken hier want tja, zo bijzonder is het hier niet maar we hebben door Krems heen gelopen, het oude centrum bekeken, wat kerkjes bezocht en zo een beetje een indruk gekregen van Krems. Vervolgens lekker wezen lunchen en toen het begon te regen in de STUWO een filmpje gekeken. In de eerste instantie leek het me leuk om te gaan stappen om zo ook het 'nachtleven' te kunnen laten zien maar dat bleek geen goed idee te zijn aangezien we zondag naar Wenen wilden en dus niet te laat wilden vertrekken.
Zo pakten we op zondag de trein naar Wenen. Dan is de vraag, hoe ga je zo'n dag precies aanpakken? We hadden al bedacht wat een beetje de highlights waren en wat we wilden gaan zien, maar alles ligt nogal redelijk uit elkaar en om nou de hele dag te gaan zoeken en te lopen vonden we niet zo'n bar goed idee dus besloten we (zoals echte toeristen dat doen) de hop on hop off bus te nemen. Op deze manier konden we lekker bovenin de bus zitten, met onze oortjes in om vervolgens heel Wenen te zien en precies uitgelegd werden wat we allemaal om ons heen zagen. We hebben dus alle highlights van Wenen gezien en onwijs genoten, tussen de middag natuurlijk een echte bratwurst gegeten bij een kraampje in het centrum en hebben natuurlijk ook een kerstmarkt bezocht.

Er stond voor het weekend nog 1 ding op de to do lijst, namelijk: sushi eten! We zijn allemaal dol op sushi en wisten dus al lang geleden dat we in iedergeval sushi wilden gaan eten, en dat is ook gelukt! Op internet een sushi restaurant gevonden, en aan het begin van de avond hebben we onszelf heerlijk vol zitten stoppen met allerlei sushi in alle soorten en maten, ge-nie-ten. Nu is het alweer maandag en moesten de meiden alweer naar huis. Vannochtend om 12 uur op het station afscheid genomen en Marlies en Marloes zijn ondertussen alweer op weg naar Nederland. Maar niet zo verdrietig, want vandaag arriveren de studenten van de Marnix, dus het Nederlandse feest gaat gewoon lekker door en zullen we vanavond beginnen met een Schnitzel party waar ook wat vrienden en vriendinnen van mij mee naar toe zullen gaan. Ik ga er dus vanuit dat het een hele leuke week zal gaan worden.

Voor nu ga ik eens even de puinhoop op m'n kamer opruimen en wat wasjes draaien. Nog een fijne maandag en Aju!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 79093

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: