Week numero dos - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu Week numero dos - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

Week numero dos

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

16 Oktober 2016 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Gooooooeiemiddag allemaal en welkom bij alweer de derde blog van dit grootse avontuur. Wederom zit ik in mijn prachtige kamertje. Enige verschil met vorige week is dat ik niet op bed zit maar achter m'n bureau. Hele verbetering dus. Deze blog zal wat anders zijn dan de andere 2 blogs? bloggen? i don't know. Deze week geen verhalen over mijn emoties, over hoe kut ik me voel of over hoe goed ik me voel. De achtbaan van emoties is de afgelopen tijd wat rustiger geworden. Geen hele hoge pieken en geen hele diepe dalen meer voorlopig.

Het leven in Oostenrijk bevalt me tot nu toe erg goed, ik kan zeggen dat ik het hier goed naar m'n zin heb. Maandag begon met de verjaardag van Marlies. Dit jaar kon ik er helaas niet bij zijn maar ik heb wel ontzettend m'n best gedaan om een mooi facebook bericht te maken ;) Toch een rare dag om op dat moment 1100 nogwat kilometer van jullie allemaal vandaan te zitten.

De afgelopen week heb ik het gevoel gekregen dat ik toch wat zelfstandiger ben geworden. Aan de ene kant logisch, want ja, je zal wel moeten, maar het valt me allemaal meer mee dan ik had gedacht. Het koken voor mezelf, het schoonhouden van m'n kamer, Het doen van de was, het is allemaal niet zo erg als dat ik van tevoren had gedacht :P

Wat me ook aangenaam verrast heeft deze week, zijn de lessen die ik op school heb. Het werd al gezegd dat school wat makkelijker zou worden in de loop van de tijd, en ik denk dat dat ook echt het geval is. Ik ben wat rustiger in m'n hoofd, ken een aantal studenten uit de klassen en hoef minder moeite te doen om constant alles in m'n hoofd te vertalen naar het Engels of Nederlands. De Oostenrijkse studenten zijn best priem. We hadden te horen gekregen dat ze nogal een beetje in zichzelf zijn en niet zomaar een praatje met je zullen gaan maken maar het valt allemaal mee. Er zitten een aantal hele leuke studenten tussen die me tijdens de lessen ook kunnen helpen om wat te vertalen voor mij, wat onwijs fijn is!

Ook de eerste stagedag is geweest, hier kan ik weinig positiefs over zeggen, want manmanman.....dat sloeg echt werkelijk nergens op. Ik kwam binnen in het lokaal en zag daar 2 leerkrachten. Tot mijn grote verbazing zag ik daar ook een meisje waar ik op de KPH een aantal lessen mee heb, die loopt ook stage in dezelfde klas. Een paar minuten laten kwam er nog een meisje binnen, die ook een stagiair bleek te zijn. Dat zijn dus al 5 volwassenen in 1 klas. beetje veel al zeg ik het zelf. De klas bestaat uit 5 meisjes en iets van 17 jongens. 1 oostenrijks meisje, de rest van de klas komt overal vandaan. Landen vlakbij zoals Hongarije of Polen, maar ook veel vluchtelingen uit Syrië en Afghanistan waarvan sommige pas een paar maanden in Nederland zijn. We mochten achterin de klas gaan zitten. 3...uur...lang. We mochten niks doen, alleen wat rondlopen en kijken. Heel erg vervelend is dat ik zelf weinig contact kon maken met de kinderen. De kinderen spreken of heel goed of een beetje Duits en mijn Duits is redelijk beperkt, dat was dus wel lastig. Om 11 uur vertelde de leerkracht ons dat we weer naar huis mochten, lekker kort stagedagje dus. Helaas daarna nog wel les gehad tot 18:10 :(

Ook deze week weer leuke dingen gedaan met de meiden en jongens. Woensdagavond naar een ierse pub geweest waar elke week karaoke is en lekker wat gedronken. Ik zal jullie de filmpjes van mijn karaoke besparen, geloof me, daar wordt niemand blij van. Donderdag naar Jimmy's geweest, een club in het oude centrum van Krems. rond een uurtje of 8 naar de eerste verdieping gegaan waar we wat gingen drinken. Hier heel veel nieuwe studenten ontmoet, eigenlijk allemaal uitwisselingsstudenten, net als ik, alleen studeren ze op de IMC University, de andere universiteit van Krems. Vervolgens op weg naar Jimmy's aan een Fins meisje verteld dat ik zo verdrietig was dat ik geen Nederlandse mensen had ontmoet. Toen vertelde ze me dat ze een Nederlands vriendinnetje had, die ook in de STUWO woonde en op de IMC zit. Ik heb nog nooit zo'n grote glimlach op m'n gezicht gehad. Tot onze verbazing kwamen we haar 5 minuten later tegen, ze was ook met vriendinnen onderweg naar Jimmy's. Onszelf voorgesteld, even heerlijk in het Nederlands gepraat en gewoon even heel erg blij geweest dat de andere nu eens mij niet konden verstaan, in plaats van andersom.

Zaterdag met wat meiden naar de Donau geweest, daar veul te veul foto's gemaakt en vervolgens weer naar huis gegaan. wezen douchen, omkleden, opknappen en vervolgens weer pre-drinks op de 1e verdieping. rond een uurtje of 10 naar marquee geweest, ongeveer 15 minuutjes lopen en heerlijk gedanst. De prijzen in Oostenrijk vind ik persoonlijk nogal raar. Ik moest 3,80 betalen voor een flesje heineken (0,33) en 3,90 voor een halve liter, jullie kunnen vast wel raden welke van de 2 ik heb gekozen! Heerlijk gedanst, gekletst en gedronken en rond een uurtje of 4 eindelijk weer in bed.

Het was weer een heerlijk weekje, gelukkig sinds gisteren ook eindelijk internet dat werkt dus kan nu altijd met jullie contact leggen, wanneer en waar ik maar wel, dat zal ik deze week ook zeker gaan doen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag en ik spreek jullie snel weer! Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 79088

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: