Feest, feest en nog eens feest! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Esmé Vink - WaarBenJij.nu Feest, feest en nog eens feest! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

Feest, feest en nog eens feest!

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

11 December 2016 | Tsjechische Republiek, Praag

dobrý večer, oftwel, goedenavond in het Tsjechisch.

Deze week was een grote week vol feest! Ik weet niet waarom, maar maandag lijkt alweer een hele tijd geleden, daarom pak heb ik even (zoals ik dat elke week stiekem doe) m'n agenda erbij om te kijken wat ik de afgelopen week zoal gedaan heb (jullie zijn op de hoogte van hoe goed mijn geheugen is).

Maandag begon gelijk al goed: Het was ein-de-lijk sinterklaas! Helaas vieren ze dat in Oostenrijk niet precies zoals in Nederland en ook vieren ze het niet op 5 maar op 6 december. Koppig dat ik ben wilde ik toch een beetje sinterklaas naar Oostenrijk brengen. Ik ben gaan zitten, heb een Engels rijmwoordenboek opgezocht en heb voor de hongaarse meiden, de spaanse meiden en m'n kamergenootje een gedicht geschreven, deze in een envelop gedaan en een klein cadeautje erbij in gedaan. Deze werden zorgvuldig dichtgeplakt en vervolgens moesten ze rondgebracht worden. Dat gebeurde zo: ik liep naar de deur, legde de envelop op de grond, klopte heel hard op de deur en rende vervolgens weg. Bij de hongaarse meiden ging dat goed, aangezien die zo'n beetje naast ons wonen. Toen ik de envelop bij de Spaanse meiden ging afleveren leek het wel alsof iedereen opeens in de keuken of in de gang was. Ik werd hierdoor dus nogal raar aangekeken toen ik als een mongool wegrende naar de trap! De meiden vonden het erg leuk :)

Toen was het opeens dinsdag zover: Oostenrijkse sinterklaas. Eigenlijk helemaal niks van gemerkt, een doodnormale dinsdag. Opeens hing er een briefje op onze deur met daarop de tekst: Waar zijn jullie schoenen? maak ze schoon en zet ze voor de deur. Een paar uur laten was het beurt, Nazaret (kamergenootje) en ik waren ergens geweest, kwamen op de 3e verdieping en ja hoor: Een grote zak met allerlei lekkers en ook nog een gedichtje! Zo hebben we dit jaar in Krems toch een beetje sinterklaas kunnen vieren!

Woensdag was een hele andere dag: geen feest die dag, maar voor het eerst lesgeven op stage en een wiskunde presentatie. Stage was onwijs leuk! Ik moest Engels geven en het ging over kleuren en over spullen die je op school in je laatje hebt zitten. Ik heb onwijs m'n best gedaan om duidelijk uit te leggen hoe ze de opdrachten moesten maken, ze keken onwijs geïnteresseerd naar me, maar hadden 9 van de 10 keer geen flauw idee wat ik zei haha. Gelukkig kon een andere stagiaire wat voor mij vertalen en zo was de les een groot succes. Zoals ik ondertussen wel weet in Oostenrijk is stage geen hele dag. Zodra de les gegeven was konden we onze spullen pakken en naar huis. Vervolgens was het tijd om snel te lunchen en m'n presentatie voor te bereiden. Zoals ik lichtelijk had verwacht was het niet een groot succes. Het ging prima maar ik was blij dat het erop zat. Gelukkig had ik iets leuks om naar uit te kijken: een kerstfeest in een club hier in Krems. Eenmaal thuis hebben we met wat meiden gegeten, wezen douchen, aankleden, opknappen, pre drinken en wezen stappen. Al met al een onwijs geslaagde dag (en nacht)!

Alsof we nog niet genoeg feest hadden gehad hadden we donderdag een internationaal etentje. Alle erasmus studenten moesten een gerecht (of meerdere) bereiden wat typisch was voor hun land. Aangezien ik maar alleen ben was mijn keuze makkelijk, simpel, maar wel lekker: Appeltaart! Achteraf een goeie keuze, het was namelijk het enige dessert. We hebben super lekker gegeten. Er was eten uit Amerika, Polen, Turkije, Hongarije, Spanje en Nederland. Na het etentje kwamen de typische dranken op tafel: Poolse vodka, Turkse oezo achtige zooi en hongaarse Palinka.

Toen was het vrijdag tijd voor het grote avontuur: Ons weekendje (met 6 meiden) naar Praag. We hadden een auto en gingen vol goede moed op reis. Het is ongeveer 3 uur en een kwartier rijden, vervolgens 3 kwartier zoeken waar je de auto kan parkeren en waar onze air bnb ook alweer is. Eenmaal gevonden kwamen we aan in een of andere achterbuurt, in een flat waar we een kamer hadden met 6 bedden en de douche (waar je op je hurken moest douchen) en de wc (waar je verder niet in kon bewegen) die we moesten delen met een aantal andere gezinnen/groepen die daar zaten. Het was dus niet super luxe maar voor een weekend prima. Ik zal het verslag van dit weekend niet te lang maken maar om te beginnen is Praag een fantastische stad. Als je er nog niet bent geweest zou ik hem zeker op je bucket list zetten! We hadden van tevoren een lijst gemaakt met alle highlights die we wilden zien en zijn die 1 voor 1 langsgegaan, allemaal even mooi! Hoogtepunt: Al het moois wat we hebben gezien, dieptepunt: 1 --> de 9584 foto's die de Spaanse meiden bij elk ding waar we zijn moeten maken en 2 --> een meisje wat de volledige week van minuut tot minuut wilde plannen. Al met al een onwijs gaaf weekend gehad en rond een uurtje of half 8 weer aangekomen in Krems.

Heb net m'n koffer uitgepakt (ook nog nooit voorgekomen) en zit nu lekker op bed deze blog te schrijven. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne sinterklaas en een fijne week hebben gehad :) Ik wens jullie een fijne zondag nog en Sbohem (oftewel tot ziens).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 79087

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: