Winter is coming - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu Winter is coming - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

Winter is coming

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

13 November 2016 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Sehr geehrte Damen und Herren,

Ik ben dol op cijfertjes en datums etc etc dat weten jullie waarschijnlijk wel, soms weet ik data van weet ik veel hoelang geleden waar jullie geen idee van hebben haha. Ben dus net even opzoek gegaan en ik zit hier alweer 41 dagen! 41 onwijs super leuke te gekke dagen! En het is hier zojuist nog een stukje leuker geworden! Is dat mogelijk hoor ik je denken? Ja dat is het! De winter is namelijk echt in aantocht hier. En zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik een enorme kerst fan. dus zodra de winter eraan komt ben ik met m'n gedachten alweer bij kerst! Voor de rest ben ik qua weer niet een enorme fan van de winter, zeker niet als ik buiten moeten lopen met -2, maar daar komen we later op.

Over de doordeweekse dagen valt niet heel veel te vertellen. Het is niet alsof er doordeweeks zo onwijs veel spannende en leuke dingen gebeuren. De leukste dingen gebeuren dan ook van donderdag-zondag. En deze week begon donderdagavond als een onwijs leuke avond. Zoals jullie weten ben ik vorig jaar met marlies naar neonsplash geweest en dat vond ik echt fan-tas-tisch! Dus toen ik hoorde dat er een neon party was wilde ik daar natuurlijk heen! De avond begon zoals meestal op de eerste verdieping met wat pre-drinks. Vervolgens rond een uurtje of half 11 met de taxi naar de club gegaan (taxi's zijn een stuk goedkoper dan in Nederland dusja dan is voor mij de keuze snel gemaakt). Eenmaal in de club stond er een enorme beker met glow in de dark lichtjes erin en stond en er overal flesjes met glow in de dark verf, 1 groot feest natuurlijk. We hebben een heerlijke avond gehad met voornamelijk veel verf, o-ve-ral. Rond een uurtje of 4 weer terug naar de STUWO. Wat ook aan het veranderen is zijn de after-party's, die beginnen te ontstaan en niet op de eerste verdieping, maar op mijn eigen verdieping, de derde verdieping, onwijs gezellig natuurlijk maar zoals het meestal gaat bij afterparty's is het laat, te laat. Maar dat mocht de pret niet drukken en gelukkig begonnen we vrijdag pas om half 2 's middags :)

Vrijdag was een andere dag dan normaal. We hadden 1 vak: Cross Cultural Learning. Dat is speciaal voor alle erasmus studenten op de KPH (mijn school) waarbij we allerlei dingen doen om elkaar, krems en elkaars landen en schoolsystemen beter te leren kennen (we moeten over een paar weken ook een kerstparty organiseren!!!!!!!). Voor deze les stond een speurtocht in de planning. De laatste speurtocht die ik ooit gedaan heb is ondertussen alweer een aantal jaar geleden dus hartstikke leuk. We gingen in groepjes van 3 en kregen allerlei vragen en opdrachten die we in Krems moesten doen. Ik was met een 2 Poolse meiden. 1 meisje daarvan is ontzettend aardig en ik kan het prima met haar vinden, de andere was...nou ja......anders. Het meisje praat eigenlijk nooit, alleen tegen 1 vriendin van d'r in het Pools. Ze wil nooit op foto's en zal nooit eens reageren op een gesprek. Dus ja eigenlijk waren we met z'n 2'en. Jullie kunnen begrijpen dat ik redelijk blij was toen we een ander groepje tegenkwamen :) Nog 2 Polen en 1 Turks meisje. Het was rond de 0 graden wat niet echt hielp om te motiveren, dusja, veel pauzes gehouden om even te klagen hahahaha. Onderweg kwamen we 2 jongens tegen die op de tweede verdieping wonen maar vaak op de derde verdieping te vinden zijn. Toen we vroegen wat ze aan het doen waren kregen we als antwoord: Sleutel zoeken. Het verhaal gaat zo:

1 van de jongens was uitgegaan donderdag en onwijs dronken geworden. Zo dronken dat hij z'n sleutel was kwijtgeraakt en geen idee meer had waar hij hem gelaten had. Aan je sleutelbos zit een kaartje met daarop je kamernummer (mijn kamernummer is 308.1, de drie voor de verdieping, de 08 voor ons kamernummer en de 1 voor 1 van de 2 kamers), 1 sleutel van je kamer en 1 sleutel van je 'voordeur' en deur om de STUWO in te komen. Aangezien hij geen sleutel had kon hij niet alleen z'n kamer niet in, maar hij kon zelfs heel de STUWO niet in! Hij heeft dus buiten moeten slapen en moeten wachten tot er de volgende dag iemand naar binnen of naar buiten ging. heel drama maar ik kan melden dat hij ondertussen zijn sleutel weer heeft gevonden!

Vrijdagavond is meestal een soort rustdagje. Even bijkomen van het uitgaan op donderdag en meestal wat drinken met een paar mensen en niet te laat weer naar bed. Zeker vrijdag niet want zaterdag stond er weer een dagje Wenen op het programma dus de wekker ging weer om 6:15.

Het was koud, het regende en het was vroeg....Veel zin in deze dag hadden we dus niet. We namen eerst de trein naar Wenen, hadden daar afgesproken met onze gids en de erasmus studenten van de KPH in Wenen en namen vervolgens de tram. We kwamen uit bij de grootste begraafplaats van de wereld (als ik goed geluisterd heb) waar veel bekende namen liggen (ik heb niet heel goed opgelet dus ik weet niet precies meer wie). Vervolgens kwamen we terecht in een museum voor moderne kunst, daar hadden we helemaal geen zin in dus spraken we af om met ons groepje (5 meiden) weg te sneaken om vervolgens lekker te gaan shoppen :) Jurkje gekocht en daarna wezen lunchen. Op onze bucketlist stond 1 ding wat we per se wilden doen die dag, we wilden naar de kerstmarkt! Die was een eindje met de metro maar toen we er eenmaal waren werd ik toch zo gelukkig! er stond een enorme kerstboom, overal waren kerstlichtjes en er waren 100'en kraampjes met van alles en nog wat: kerstballen, kerstbomen, oostenrijks eten en drinken en werkelijk alles wat maar met kerst te maken heeft. We hebben onze ogen uitgekeken en onwijs genoten hiervan. Er was ook een grote ijsbaan waar je kon schaatsen. Deze hebben we laten schieten want we waren koud en moe en hebben besloten om een keer hier in Krems te gaan schaatsen. Trein van 8 uur naar huis, 9 uur weer in Krems, wat gedronken en toen lag ik opeens om 11 uur op een zaterdagavond alweer in bed. Niet ideaal voor een zaterdagavond maar eigenlijk vond het wel prima.

Vandaag lekker uitgeslapen, wat huishoudelijke taken gedaan, een cake gebakken en over een uurtje gaan we lekker met de meiden een filmpje kijken. Daarna ga ik lekker slapen en uitkijken naar een onwijs leuke week die eraan zit te komen. Ik ga er nog niks over zeggen maar volgende week krijgen jullie natuurlijk alles te horen!

Ik wens jullie nog een fijne zondag en ik spreek jullie wel weer!

Aufwiederschnitzel!

  • 13 November 2016 - 19:39

    Jan Vink:

    Nou, ik ben blij dat je het naar je zin hebt! En ik hoef me ook niet ongerust te maken dat je daar uitdroogt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 79102

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: