2 in 1 - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu 2 in 1 - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Esmé Vink - WaarBenJij.nu

2 in 1

Door: Kartoffelsalat

Blijf op de hoogte en volg Esmé

06 November 2016 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Guuuuuutenabend allemaal.

Msgien is het sommige van jullie helemaal niet eens opgevallen, maar vorige week ben ik dus vergeten om een blog te schrijven :o Weet niet hoe het heeft kunnen gebeuren maar tsja, it happened. Dus daarom zal ik proberen in deze blog alle gebeurtenissen van de afgelopen 2 weken samen te vatten. Of dat helemaal gaat lukken dat zullen we vanzelf zien :P

De vorige week zou beginnen bij maandag 24 oktober. Wezen shoppen voor halloween in het winkelcentrum, en meine geute, het leeft in Oostenrijk veel meer dan in Nederland. Bijna elke winkel hing vol met allerlei halloween spullen dus ik heb me goed kunnen uitleven :) Verder is er vorige week niet bar veel gebeurd. Rustig weekje, veel naar school geweest en me bezig gehouden met huishoudelijke taken. Zaterdag vond ik een vervelende dag. Jullie hadden kroegentocht en daar had ik me toch maar al te graag bij geweest. Gelukkig kon ik jullie volop appen en bellen en kreeg ik toch een kleine impressie van jullie dag/avond/nacht. De rest hier heeft ook kunnen meegenieten aangezien ze me voor het eerst aan de telefoon Nederlands hoorde spreken, en dat vonden ze toch een partij leuk! De meeste reacties waren: you're language has so much ch ch ch ch! Ach ja, hebben ze eindelijk ook eens Nederlands kunnen horen. Dat spreek ik hier namelijk zowat nooit aangezien ik niemand heb om Nederlands tegen te praten. Over talen gesproken, me de afgelopen tijd ontiegelijk zitten ergeren aan de Spanjaarden. Er zitten er hier onwijs veel en dus wordt er ook onwijs veel Spaans gesproken. hartstikke leuk voor al die Spanjaarden maar je voelt je toch redelijk een 3e wiel aangezien je werkelijk geen idee hebt wat ze zeggen. Heb maar tegen ze gezegd dat ik het prima vind, zolang ze niks over mij in het Spaans zeggen!

Deze afgelopen week was wel 1 groot feest. Het begon maandag al met Halloween, eindelijk! Ontzettend lang naar uitgekeken en 31 oktober was het dan eindelijk zover! Gelukkig maar school tot 2 uur, vervolgens met wat meiden gegeten (Ik eet dus tegenwoordig meestal 's middags al warm. In de middag eet eigenlijk iedereen warm, behalve de mensen op mijn verdieping. dat betekent dus eigenlijk dat het tussen de middag lekker rustig is in de keuken en ik rustig kan koken. 's avonds eet ik dan brood of wat simpels). Vervolgens begonnen de voorbereidingen. Vol in de schmink, kleding aantrekken en de pre-drinks konden beginnen! Jullie hebben wss allemaal het eindresultaat wel gezien :) Onwijs leuke avond gehad, naar een club in de buurt geweest, vervolgens after party gehouden hier in de STUWO met spaghetti en pizza en daarna nog tot een uurtje of half 9 op het balkon gezeten. En dan moet je naar bed....en dan mis je opeens je gordijnen van thuis die 0,0 licht doorlaten. Dat is hier wel anders. In een super lichte kamer in slaap vallen is geen pretje kan ik je vertellen, maar de nodige alcohol hielp hier gelukkig wel mee haha.

De 2 dagen hierna waren we vrij. Er waren wat katholieke Oostenrijkse feesten hier aan de gang, helemaal prima, mij heb je niet horen klagen. Dinsdag overdag helemaal niks gedaan. Voornamelijk de hele dag in bed gelegen tot dat de meiden kwamen kijken of alles wel goed ging. Toen toch maar uit bed gekomen en met een stel meiden UP gekeken. Woensdag zijn we ook met een stel meiden naar de plaatselijke Billa (supermarkt) geweest en hebben we daar ingrediënten gekocht om vervolgens met z'n alle te koken en te eten. Een of ander Pools gerecht met champions, paprika, ui, tomaten en nog veel meer, een enorme aanraden. Voor de geïnteresseerden wil ik het graag in Nederland een keer voor jullie maken onder het genot van een wijntje (die miste ik hier wel).

En toen kwam het weekend dichterbij. En dit weekend was een bijzonder weekend, het weekendje weg zat eraan te komen. Donderdag toch maar naar huis geappt om te vragen of ik misschien wat hulp kon krijgen met inpakken (een lijstje met dingen die ik niet moest vergeten). Alles ingepakt en vrijdag moesten we om 2 uur vertrekken. Een groep van 40 studenten. 11 hiervan was mijn groep (de meiden van de KPH). De rest van de studenten kwam van de andere universiteit, de IMC. Sommige hiervan kenden we al omdat ze ook in de STUWO wonen, maar ook een aantal vreemden. Het zal niet als een verrassing komen maar het merendeel hiervan was.....SPAANS, natuurlijk.......

2 uur in de bus gezeten naar Linz om daar een rondleiding te krijgen door de stad en daar de beroemde Linzertorte te eten (een soort speculaascake met fruit in het midden). Het bezoek was van korte duur want diezelfde avond nog reden we door naar onze 'eindbestemming': Salzburg. Nog 2 uur in de bus. In de bus moesten de kamers ingedeeld worden, dat was nogal een dingetje want tja, wie gaat bij wie? Ik had het niet beter uit kunnen kiezen want ik koos ervoor om bij 3 Spaanse meiden op de kamer te gaan haha. Hotel was prima, stapelbedden, een wc, douche en kapstok. Geen luxe maar alles wat je nodig hebt. Aangezien iedereen redelijk gaar was werd er besloten om simpel te eten, Macdonalds. Na deze luxe maaltijd wilden we natuurlijk nog wel wat drinken, het was tenslotte vrijdag avond. Gelukkig zat er naast ons hotel een soort kroeg waar we met een stel een heerlijke Grüner Veltliner hebben gedronken (en de jongens wat tequila, leek mij persoonlijk geen goed idee). Wekker stond zaterdagochtend om 6 uur want om 7 moesten we ontbijten.

Het is duidelijk dat het hier winter begint te worden want het was onwijs koud. Alles dus meegenomen: sjaal, wanten en een muts. Bepakt en bezakt zijn we op weg gegaan door deze prachtige stad, de stad van Mozart. Zijn graf gezien, mooie tuinen, wat Sound of Music gerelateerde plekken en na deze rondleiding werden we vrijgelaten. Veel gezien, oude gebouwen, wat kerken en natuurlijk alles wat met Mozart te maken heeft, want tja het is toch zijn stad. Zo'n dag is wel vermoeiend. Tegen de avond teruggegaan naar het hotel en eten besteld: Schnitzel, want die moest en zou ik eten! Vervolgens wezen douchen, aankleden en opknappen want we gingen het nachtleven van Salzburg verkennen. Nou ja dat verkennen viel redelijk tegen want we zijn in 1 kroeg binnen geweest en daar de hele avond gebleven: Mc Clarens, een ierse Pub. Rond een uurtje of 2 weer terug naar het hotel en slapen tot 7 uur.

Toen was het alweer vandaag (zondag). om 9 uur vertrokken naar Haltstatt. Paraplu moest mee want het zou schijtweer worden, nou dat is gelukt. Het was onwijs koud en het heeft de hele dag lopen regenen. Omdat het dorpje niet zo groot was werd besloten om de enige toeristische activiteit te doen, een zoutmijn bezoeken. Dat was erg leuk, we hadden een begeleider die ons van alles vertelde en we kregen me toch mooie kleren die we aanmochten! Deze zal ik via whatsapp nog wel doorsturen. Vervolgens nog wat rondgelopen door het dorp, oude typische Oostenrijkse huisjes, overal toeristen uit China en weet ik veel waar en natuurlijk nog steeds regen. Om 3 uur was het dan ook alweer afgelopen en dat was maar goed ook. Alle ledematen waren koud en hadden geen gevoel meer. Busje terug naar huis.

Ben nu dus net 3 uurtjes thuis, wat gekookt en gegeten, wezen douchen en de verwarming op 5! Het was al met al een onwijs leuke week! Maar de pret is nog niet voorbij, er zitten nog zoveel leuke dingen en weken aan te komen waarin er allerlei leuke dingen gaan gebeuren. Ik zal jullie via de blog natuurlijk op de hoogte houden!

Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne zondag en ik spreek jullie snel weer!

Tschüs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2017

Drukdrukdruk

08 Januari 2017

De laatste loodjes

18 December 2016

Het aftellen is begonnen

11 December 2016

Feest, feest en nog eens feest!

04 December 2016

Mijn favoriete maand
Esmé

Zie hier mijn reisverslag over kartoffelsalat, wein, bier en natuurlijk schnitzels en schnapps in Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 79101

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 03 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: